Kino

Atpakaļ

MANOLO: ZĒNS, KAS DARINĀJA APAVUS ĶIRZAKĀM / MANOLO : МАЛЬЧИК, КОТОРЫЙ ДЕЛАЛ ОБУВЬ ДЛЯ ЯЩЕРИЦ

Mazā zāle

MANOLO: ZĒNS, KAS DARINĀJA APAVUS ĶIRZAKĀM  
 
Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards
Lielbritānija, 2017, 89 min
Režisors: Mihaels Roberts
Lomās: Liks Hokinss, Riks Kissaks Manolo Blaniks, Izabeli Fontana, Eva Hercigova

“”Manolo Blahnik” kurpes sagādā tādu pašu baudījumu kā sekss, tikai lielāku. Tās kalpo ilgāk.“ Madonna
Filma par brīnumdari, kas pārvērta apavus mākslas objektā.

Eksotiskas salas sirdī dzīvoja zēns, kas dievināja savu modi cienošo māti un viņas skaisto tērpu pasauli. Viņš ķēra ķirzakas, kas bezrūpīgi sildījās saulītē, un darināja tām sīciņus apavus no visa, kas gadījās pa rokai: no lentītēm, mežģīņu un zīda atgriezumiem, mākslīgajiem dārgakmeņiem… Vēlāk rotāja ļaužu espadriljas ar gliemežvākiem, stikliņiem un monētiņām, pārvēršot raupjos virves apavus, ko nēsāja vietējie iedzīvotāji, burvju kurpītēs Pelnrušķītei. Gatavoja arī zābaciņus iemīļotajam sunim un dievinātajam pērtiķītim. Suni, starp citu, sauca par Djagiļevu, bet pērtiķēnu – par Ņižinski, jo bērnu bija apbūrušas “Krievu sezonas” un mode.

Vēl viņš pēc “Vējiem līdzi” noskatīšanās uz visiem laikiem iemīlēja kino. Viņš pieauga ar Viskonti un Kokto filmām, ar El Greko un Velaskēza gleznām.

Viņam bija lemts kļūt par to, kuru žurnāls “Vogue” dēvēja par dižāko 20. un 21. gadsimta “apavu jomas kuturjē”, bet viņš pats sevi – vienkārši par kurpnieku vārdā Manolo Blaniks.

“Viņš ir kurpju karalis! Būt tāda skaistuma radītājam iespējams tikai tad, ja piemīt neizsīkstoša interese par dzīvi, prieks par esamību, nopietns intelekts, dzirkstoša humora izjūta un apburoša pašironija,” apgalvo Paloma Pikaso.

Viņa mūzas bija pagātnes zvaigznes ar izcilu gaumi: Odrija Hepberna, Marčello Mastrojani, Gērijs Kūpers, Greisa Kellija, Fransuāza Ardī, Bridžita Bardo, Sesils Bītons.

Pašlaik ir grūti atrast cilvēku, kurā tik skaisti apvienotos daiļums, talants, personība, gaume un stils.

Viņa apaviem ir vārdi un veltījumi, tos valkā visslavenākās dāmas, bet katrs solīds muzejs, kam ir kostīma vēstures nodaļas, uzskata par pagodinājumu iekļaut savā kolekcijā viņa darbus.

Viņa apavi sajūsmina ne tik daudz ar dizaina sarežģītību un izsmalcinātību, kā ar to, ka ir tehniski nevainojami.

“Nespēju atcerēties, kad pēdējo reizi valkāju ko citu, ne “Manolo Blahnik”. Uz citiem apaviem pat neskatos, “ – saka Anna Vintūra.

“Manolo Blahnik” zīmola DNS, dizainera un modes liktenis šajā filmā savijušies vienā aizraujošā, teju pasakainā stāstā, kas unikāls ar to, ka pirmo reizi ļauj soli pa solim izsekot apbrīnojamajam īstu mākslas darbu radīšanas procesam no meistara zīmētas skices un viņa rokām gatavotas koka veidnes līdz iepakošanas baltā kārbā ar uzrakstu “Manolo Blahnik”.

“Es ceru, ka skatītājs, noskatoties šo kino, uzzinās kaut ko par kādu cilvēcisku būtni, kas nodarbojas ar to, ko dievina , un skatītāju tas iedvesmos. Esmu neprātīgi laimīgs savā darbā un ne mazāk laimīgs, ka filmai izdevies to parādīt. Mani apavi domāti tām sievietēm, kuras vienmēr vēlas izskatīties satriecoši. Es nedzenos pakaļ modei. Mani modeļi pastāv ārpus modes, ārpus modes konteksta. Tie, protams, izskatās stilīgi to cilvēku kājās, kuri tos iegādājas un valkā, bet es pats nekad nedaru neko tādēļ, lai būtu modē. Mana viltība ir tajā, lai radītu produktu, kas nepakļaujas laikam. Šīs lietas nekad neizskatīsies bezcerīgi novecojušas. Galvenais manos apavos ir vieglums un sievišķība.” Manolo Blaniks

Filmas valoda: Angļu ar sinhrono tulkojumu 2 valodās: latviešu un krievu.


Tā kā kinoteātris "Splendid Palace" nenodrošina audio austiņas, festivāla organizatori lūdz skatītājus tās savlaicīgi iegādāties un atcerēties paņemt līdzi uz seansiem. Nepieciešamas audio austiņas ar standarta 3.5 mm kontaktspraudni ( kā datoriem).
Kinoteātrī "Splendid Palace" jūsu sarūpēto audio austiņu pieslēgšanai sinhronā tulkojuma sistēmai nepieciešams arī pārejas spraudnis! Pārejas spraudnis tiks izsniegts pie ieejas kinozālē pret ķīlas naudu 1eur apmērā.
























– Drukāt dokumentu